به اطلاع پژوهشگران گرامی می­رساند مقاله‌های ارسالی به این همایش باید مطابق راهنمای نگارش زیر تدوین شده باشند در غیر این صورت مقاله مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

1-  صفحه آرایی. مقاله در نرم‌افزار Word نسخه 2003 یا بالاتر با حاشیه­ بالا 3، پایین 4، چپ 3و راست 4  سانتی‌متر، حداکثر در 15 صفحه (از ابتدای صفحه دوم -عنوان و چکیده فارسی- تا انتهای منابع بدون در نظر گرفتن ضمایم و چکیده انگلیسی) با فاصله خطوط Single تایپ شود.

2-  منبع نویسی. منبع نویسی درون متنی و انتهای متن باید به شیوه APA باشد.

  • نمونه منبع نویسی درون متنی: مزیت رقابتی عبارت است ارزش‌های قابل ارائه شرکت برای مشتریان (پورتر،1986)، یا پورتر (1986) مزیت رقابتی را به معنای ارزش‌های قابل ارائه شرکت برای مشتریان می داند.
  • اسامی نویسندگان خارجی به فارسی نوشته شود.
  • فهرست منابع انتهای مقاله به ترتیب حروف الفبا، ابتدا منابع فارسی و سپس منابع خارجی منظم شود .

3-  اشکال، نمودارها، جداول و روابط ریاضی هر یک باید به طور جداگانه و به ترتیب از ابتدا تا انتها شماره‌گذاری شوند.

4-      ساختار کلی مقالات.

  • صفحه اول:

-         عنوان کامل مقاله (تا حد ممکن کوتاه و گویا باشد)

-         نام ­و­ نام خانوادگی نویسنده(گان) (روبروی نام نویسنده مسوول واژه «نویسنده مسئول» نوشته شود)، رتبه علمی، تخصص

-         نام دانشگاه/مؤسسه محل اشتغال و مشخصات تماس کامل برای نویسنده(گان) شامل: نشانی پستی، شماره تلفن (همراه و ثابت)، نمابر و پست الکترونیک.

  • صفحه دوم:

-         عنوان، چکیده و کلید واژه‌های انگلیسی

-              مشخصات نویسندگان (نام ­و­ نام خانوادگی نویسنده(گان) (روبروی نام نویسنده مسئول واژه"Corresponding Author" نوشته شود)، رتبه علمی، تخصص، نام دانشگاه/مؤسسه محل اشتغال، پست الکترونیک) به انگلیسی.

  • صفحه سوم:
  • عنوان و چکیده مقاله به زبان فارسی (حداکثر 200 کلمه) و کلیدواژه‌ها (حداکثر 6 واژه).
  • صفحه چهارم تا انتهای مقاله

بدنه اصلی مقاله به صورت شماره گذاری شده و به ترتیب زیر باشد.

1-  مقدمه: شامل بیان مسأله، اهمیت موضوع و اهداف یا سوالهای پژوهش. همه موارد بدون تیتر/شماره و در ادامه یکدیگر ارایه شوند.

2-  مبانی نظری و پیشینه پژوهش: ارایه تعاریف ضروری، بیان کافی  چکیده پژوهش‌های داخلی و خارجی مرتبط به گونه‌ای که پشتیبانی کننده فرضیه‌ها و مدل مفهومی پژوهش باشد.

3-  روش شناسی: نوع طرح پژوهش، ابزار و روش گردآوری داده‌ها، روایی و پایایی ابزار (ضریب پایایی برای کلیه متغیرهای مکنون جداگانه و بر مبنای نمونه نهایی گزارش شود)، جامعه آماری، حجم نمونه و روش نمونه‌گیری.

4-  تحلیل داده‌ها و یافته های پ‍‍ژوهش: ابتدا مشخصات جمعیت شناختی نمونه مورد بررسی و سپس نتایج تحلیل‌های آماری مدل و فرضیه‌های پژوهش گزارش شود.

5-  بحث و نتیجه‌گیری و پیشنهاد ها: ارایه یافته‌های اصلی پژوهش، مقابله و مقایسه نتایج پژوهش با یافته‌های پژوهش‌های مرتبط، پیشنهادهای کاربردی، پیشنهاد پژوهش‌های آتی، محدودیت‌های پژوهش (کلیه موارد بدون تیتر به ترتیب و در ادامه یکدیگر ارایه شوند).

  در کل مقاله نوشته‌های فارسی با قلم BMitra و نوشته‌های لاتین با قلم Times New Roman مطابق جدول زیر تایپ شوند:

نوع نوشته

حالت قلم

نوع و اندازه قلم

نوع نوشته

حالت قلم

نوع و اندازه قلم

عنوان مقاله

پررنگ(Bold)

BMitra 16

متن فارسی درون جدول یا نمودار

معمولی(Regular)

BMitra 11

چکیده فارسی

معمولی(Regular)

BMitra  12

متن لاتین درون جدول یا نمودار

معمولی(Regular)

Times 9

کلید واژه‌ها

پررنگ (Bold)

BMitra 12

منابع لاتین

معمولی(Regular)

Times 10

متن فارسی

معمولی(Regular)

BMitra 13

منابع فارسی

معمولی(Regular)

BMitra 12

عناوین اصلی مقاله

پررنگ (Bold)

BMitra  12

چکیده لاتین

معمولی(Regular)

Times 11

اختصارها یا کلمات لاتین درون متن مقاله

معمولی(Regular)

11  Times

زیر نو یس‌های لاتین (Footnotes)

معمولی(Regular)

Times  8

 دانلود فونت های مورد نیاز

شیوه نگارش منابع خارجی در انتهای مقاله به شیوه  APA

 

کتاب

یک نویسنده:

  • Gardner, H. (1993). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.

دو یا چند نویسنده:

  • Cargill, O., Charvat, W., & Walsh, D. D. (1966). The Publication of Academic Writing. New York: Modern Language Association.

مقاله مجلات علمی

یک نویسنده:

  • Sawyer, J. (1966). Measurement and Prediction, Clinical and Statistical. Psychological Bulletin, 66(3), 178-200.

دو یا چند نویسنده:

  • Azizi, S., Ansari, S. A., & Haghighikhah, M. (2009). The Effect of Marketing Strategy and Marketing Capability on Business Performance- Case study: Iran's Medical Equipment Sector. Journal of Medical Marketing, 9(4), 309-317.

مقاله چاپ شده در مجموعه مقالات کنفرانس (Proceedings)

Nicol, D. M., & Liu X. (1997). The dark side of risk (what your mother never told you about time

warp). In Proceedings of the 11th Workshop on Parallel and Distributed Simulation, Lockenhaus,

Austria, 10–13 June 1997 (pp. 188–195). Los Alamitos, CA: IEEE Computer Society.

مقالات چاپ شده در روزنامه و مجلات

روزنامه:

Monson, M. (1993, September 16). Urbana firm obstacle to office project. The Champaign-Urbana

News-Gazette, pp. 1, 8.

مجله:

Raloff, J. (2001, May 12). Lead therapy won't help most kids. Science News, 159, 292.

پایان نامه و رساله

  • Carlson, W. R. (1977). Dialectic and Rhetoric in Pierre Bayle. (Unpublished doctoral dissertation).Yale University, USA.

منابع اینترنتی

وب سایت دولتی یا سازمان:

  • Wisconsin Department of Natural Resources. (2001). Glacial Habitat Restoration areas.

Retrieved from http://www.dnr.state.wi.us/org/land/wildlife/hunt/hra.htm

  • Midwest League. (n.d.). Pitching, individual records. Retrieved from

              http://www.midwestleague.com/indivpitching.html

صفحات شخصی: (چون امکان تغییر صفحات وجود دارد، تاریخ دسترسی درج می­شود)

  • Duncan, D. (1998, August 1). Homepage. Retrieved July 30, 2007 from  http://www.geocities.com/SoHo/Coffeehouse/1652/

 

شیوه نگارش منابع فارسی در انتهای مقاله

کتاب

یک نویسنده:

رضاییان، علی. (1386). مبانی و سازمان مدیریت (چاپ اول). تهران: انتشارات سمت.

دو یا چند نویسنده:

عزیزی، شهریار، فتحی، سعید و نوری، روح الله. (1390). برنامه‌ریزی استراتژیک تجارت الکترونیکی. تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

کتاب ترجمه شده:

بلنسکی، نیک. (1381). مهندسی مجدد و مدیریت دگرگون سازی سازمان‌ها (ترجمه منصور شریفی کلویی). تهران: هوای تازه.

مقاله

یک نویسنده:

حمیدی زاده، محمدرضا. (1390). نظریه زمان و آینده پژوهی بر اساس نظریه فهم و درک. مطالعات مدیریت راهبردی، 6، 101-81.

دو یا چند نویسنده:

عزیزی، شهریار، نمامیان، فرشید و درویشی، زهرا. (1390). بررسی عوامل تعیین کننده ارزش  برند با رویکرد مالی در  شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 39، 32-9.

پایان نامه و رساله

عزیزی، شهریار. (1388). طراحی و تبیین الگوی عوامل موثر بر عملکرد نیروی‌فروش با رویکرد سازمان فروش. (رساله دکترا). دانشگاه شهید بهشتی، ایران.

منابع اینترنتی

وب سایت دولتی یا سازمان:

سازمان بنادر و دریانوردی (1391). ایران و ترانزیت. قابل دسترسی در آدرس: http://transit.pmo.ir/eco31a9-eco31a22-fa.html

صفحات شخصی

روستا، احمد. (1391). استراتژی صادرات. قابل دسترسی در آدرس: http://www.drroosta.com/learning-articles/19-marketing-sales/26-export-strategy

 

در نهایت با توجه به مطالب بیان شده ساختار کلی مقاله­ های ارسالی باید به صورت زیر باشد.

ساختار مقالات ارسالی به چهارمین همایش ملی توسعه دانایی محور

عنوان مقاله

نام و نام خانوادگی نویسندگان (به همراه کلیه مشخصات)

چکیده فارسی

کلید واژه‌ها:

Paper Title

Authors

Abstract

Key Words:

1- مقدمه

2- مبانی نظری و پیشینه پژوهش

3- روش شناسی پژوهش

4- تحلیل داده‌ها و یافته­های پژوهش

5- بحث و نتیجه‌گیری

منابع

 

v نکات مهم

  1. مقاله‌های ارسالی نباید در مجله‌ها و یا کنفرانس‌های داخلی و خارجی چاپ و یا به صورت هم‌زمان ارسال شده باشند. بدیهی است عواقب عدم رعایت این موضوع متوجه نویسندگان خواهد بود.
  2. پس از ارسال مقاله امکان حذف، اضافه و یا تغییر ترتیب اسامی نویسندگان امکان پذیر نیست.
  3. در صورت ارسال نظرات داوری، فایل اصلاح شده مقاله به همراه نامه گزارش اصلاحات انجام شده متناظر با نظرات هر داور از طرف نویسنده مسئول ارسال شود.
  4. در هنگام ارسال فایل اصلاحی مقاله، از تغییر ترتیب یا حذف و اضافه کردن نویسده(گان) جداً خودداری شود.
  5. دریافت مقاله صرفاً از طریق  سامانه انجام می‌شود.
  6. در صورت عدم تعیین نویسنده مسئول از سوی نویسندگان، نویسنده ارسال کننده مقاله به دفتر نشریه نویسنده مسئول تلقی خواهد شد.
  7. همایش در ویرایش مطالب مقاله ­ها در کتاب اصل مقالات، آزاد است.